De mass customisation markt is in beweging, maar wat zijn nu de factoren die bijdragen aan het succes van een bedrijf in onze sector? Is het de technologie? Of is het meer dan dat? In het boek “How to Profit from Product and Service Customisation” geven enkele grote spelers uit onze markt antwoord op de vraag wat de succesfactoren volgens hun zijn.

Robert Keane, Cimpress

Robert Keane, oprichter van Vistaprint laat ons weten dat:

CIM, computer integrated manufacturing, was voor Vistaprint de sleutel tot succes. Een centraal platform dat browser gebaseerde personalisatie direct integreert met een productie systeem waar al hun fulfilment geregeld wordt. Verder geeft hij aan dat het van belang is dat er verschillende product configuratoren (apps) nodig zijn voor verschillende markten, om zo te voldoen aan de verschillende personalisatie en productieprocessen in B2C en B2B.

Jeff Beaver, Zazzle

Jeff Beaver, een van de oprichters van Zazzle, legt ook de nadruk op technologie 

Hij geeft duidelijk aan dat een continue investering en doorontwikkeling in technologie fundamenteel was voor hun groei:

“We hebben een eigen technologie ontwikkeld die dient als basis voor onze business. We ondersteunen daarmee het volledige proces van visualisatie, order generatie tot en met geautomatiseerd produceren. Deze technologische basis stelt ons in staat om vrijwel elk denkbare product van A tot Z te visualiseren en produceren.”

Vistaprint en Zazzle hebben gigantisch veel geld geïnvesteerd in hun technologie. Bij Custom Gateway geloven we exact hetzelfd, zo kunnen wij onze technologie inzetten om bedrijven over heel de wereld in staat kunnen stellen om hun omzet te verhogen en processen te optimaliseren. Concreet zien wij door deze technologie en onze consultancy een lagere cost of entry en snellere toegang tot een razendsnel groeiende markt. Wil je meer weten over hoe we dat doen, bekijk dan de volgende posts:

_

Koop boek

Leading Mass Customization and Personalization

24 expert interviews: How to profit from service and product customization in e-commerce and beyond
Koop boek